صفحه نخست | بررسی تفاوت‌های طراحی سورن پلاس و رانا پلاس

بررسی تفاوت‌های طراحی سورن پلاس و رانا پلاس

در داخل هر دو خودرو، شاهد طراحی‌ای قدیمی و تکراری هستیم. سورن پلاس همچنان از همان داشبوردی استفاده می‌کند که برای اولین بار در سال ۱۳۹۰ در مدل سورن ELX معرفی شد. این طراحی در زمان خود جذاب بود، اما امروزه کاملاً کهنه به نظر می‌رسد. با این حال، ایران‌خودرو با اضافه کردن غربیلک فرمان جدید دنا، نمایشگر کوچک مشابه پژو ۲۰۶ در بالای داشبورد، صفحه‌نمایش لمسی در مدل‌های جدیدتر، تودوزی مشکی با خطوط قرمز و برخی تغییرات تزئینی مانند تریم‌های فیبر کربن تلاش کرده تا کابین سورن پلاس را به‌روز کند. اما کابین رانا با دریچه‌های تهویه دایره‌ای و سیستم تهویه دستی، هنوز به مراتب قدیمی‌تر از سورن پلاس به نظر می‌رسد.
در به‌روزرسانی سال ۱۳۹۹ رانا پلاس، تغییرات مهمی مانند افزودن غربیلک فرمان جدید پژو ۲۰۷ با دکمه‌های کنترلی، صفحه آمپر دیجیتال جدید، تریم پارچه‌ای روی درب‌ها، کنسول میانی به‌روز شده و صندلی‌های پژو ۲۰۷ اعمال شد. این تغییرات در ظاهر به‌روزرسانی‌های خوبی به نظر می‌رسند، اما هنوز هم کابین رانا پلاس قدیمی‌تر و اقتصادی‌تر از سورن پلاس باقی می‌ماند. یکی از مهم‌ترین مزایای سورن پلاس نسبت به رانا پلاس، فضای داخلی وسیع‌تر و راحت‌تر بودن صندلی‌های عقب است. در حالی که صندلی‌های عقب رانا پلاس بیشتر برای کودکان مناسب است و برای استفاده در سفرهای خانوادگی چندان راحت نیست.
13 تیر 1404, 15:25
بازگشت