پژو ۳۰۸ مدل ۲۰۲۶: تغییرات طراحی، مشخصات فنی و احتمال واردات به ایران
پژو ۳۰۸ مدل ۲۰۲۶ بهروزرسانیهای جدیدی دریافت کرده است که شامل تغییرات طراحی ظاهری و داخلی، بهویژه در نمای جلو و عقب خودرو میشود. این مدل با موتورهای بنزینی، دیزلی و هیبریدی همچنان در دسترس خواهد بود و نسخه تمامالکتریکی آن نیز با برد بیشتر معرفی خواهد شد. داخل خودرو نیز با بهبودهای تکنولوژیکی و طراحی مدرنتری همراه خواهد بود. با وجود عدم برنامه رسمی برای واردات این خودرو به ایران، احتمال واردات آن توسط ایران خودرو و سایر شرکتها در آینده وجود دارد. پژو ۳۰۸ جدید میتواند رقیبی جدی برای خودروهای وارداتی باشد.

پژو، برند شناخته شده و محبوب در ایران، همواره ارتباط نزدیکی با بازار خودروی کشورمان داشته است. حال، با انتشار تصاویری از فیسلیفت جدید پژو ۳۰۸، نگاهها دوباره به سوی این خودروی فرانسوی جلب شده است. این مدل که در نسل فعلی خود موفق به دریافت جوایز متعددی در زمینه طراحی و کیفیت شده، قرار است با تغییرات جدید در بخش طراحی و داخلی، رقابتیتر از همیشه در بازار هاچبکهای اروپا حاضر شود. با توجه به احیای واردات خودرو و همکاریهای گذشته ایران خودرو با پژو، این امید وجود دارد که پژو ۳۰۸ مدل ۲۰۲۶ نیز به جادههای ایران وارد شود و گزینهای جذاب برای خودرو دوستان ایرانی به شمار آید.
مشخصات فنی پژو ۳۰۸ جدید
پژو برای فیسلیفت جدید ۳۰۸، دامنهای وسیع از موتورهای مختلف را برای تطابق با نیازهای متنوع بازار در نظر گرفته است. انتظار میرود که موتورهای بنزینی و دیزلی فعلی همچنان در مدل جدید موجود باشند. این موتورها شامل پیشرانه ۱.۲ لیتری سه سیلندر توربوشارژ، پیشرانه ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ که برای نسخههای پلاگین هیبرید استفاده میشود، و همچنین پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو دیزل برای بازارهایی که همچنان از این نوع سوخت استفاده میکنند، خواهند بود.علاوه بر این، نسخه تمامالکتریکی پژو ۳۰۸ (E-308) نیز همراه با فیسلیفت بهروز خواهد شد. در این نسخه، پیشبینی میشود که از باتری با ظرفیت بالاتر استفاده شود. مدل کنونی E-308 دارای برد پیمایشی ۴۱۶ کیلومتر بر اساس استاندارد WLTP است و انتظار میرود که نسخه جدید این خودرو با افزایش برد، رقابت بهتری با سایر مدلهای برقی داشته باشد.
طراحی ظاهری و داخلی
با توجه به پوشش استتاری سنگین در بخشهای جلو و عقب خودرو، به نظر میرسد که پژو تمرکز زیادی بر روی تغییرات ظاهری این دو بخش داشته است. در نمای جلو، احتمال میرود که طراحی چراغها دستخوش تغییراتی شود تا حالتی تهاجمیتر و مدرنتر پیدا کنند. جلوپنجره نیز به سبک طراحی جدید پژو، سادهتر و مینیمالیستی خواهد شد تا با ویژگیهای مدلهای الکتریکی و هیبریدی همخوانی داشته باشد.در نمای عقب، پژو ممکن است از طراحی چراغهای سرتاسری بهرهبرداری کند که در شب به ظاهر خودرو افزوده و آن را جذابتر خواهد کرد. همچنین، به نظر میرسد که جزئیات کرومی در سپر عقب کاهش یافته یا حذف شدهاند تا طراحی بخش عقب تمیزتر به نظر برسد. این خودرو در تصاویر جدید با تایرهای با کیفیت میشلن دیده شده است که نشاندهنده توجه پژو به جزئیات فنی و عملکردی خودرو است.
در داخل خودرو نیز، پژو همچنان ساختار i-Cockpit خود را حفظ کرده و این بار با بهروزرسانیهای فناوری، بهبودهایی در تجربه کاربری خواهد داشت. پیشبینی میشود که نمایشگر مولتیمدیا دیجیتال بزرگتری در مرکز داشبورد قرار گیرد که به همراه جدیدترین سیستم اطلاعات و سرگرمی پژو، قابلیتهای بیشتری را برای راننده فراهم کند.
قیمت و وضعیت واردات
با توجه به اینکه این مدل یک فیسلیفت میاندورهای است، تغییرات قیمت آن چندان چشمگیر نخواهد بود، اما افزایش جزئی قیمت به دلیل تغییرات در طراحی و امکانات محتمل است. در بازارهای اروپایی، قیمت پایه پژو ۳۰۸ فعلی از حدود ۲۸ هزار یورو شروع میشود و انتظار میرود که مدل فیسلیفت با قیمت بین ۳۰ تا ۴۵ هزار یورو بسته به نوع مدل و قوای محرکه عرضه شود.در مورد واردات این خودرو به ایران، همانطور که اشاره شد، تا کنون هیچ برنامه رسمی برای عرضه این مدل در کشور اعلام نشده است و شرکت پژو نیز همکاری مجدد با ایران خودرو را رد کرده است. با این حال، با توجه به تقاضای بالای بازار ایران برای خودروهای اروپایی و همچنین علاقه به خودروهای پریمیوم، احتمال واردات پژو ۳۰۸ به کشور توسط شرکتهای مختلف، به ویژه ایران خودرو، دور از انتظار نخواهد بود. در صورت واردات، پژو ۳۰۸ جدید میتواند رقیبی جدی برای خودروهای وارداتی دیگر و مدلهای رده بالای چینی باشد.
دسته بندی: مقالات خودرو / مقالات متفرقه
آدرس کوتاه خبر: