رنو 5 توربو، با طراحی خاص و موتور عقب، یکی از پیشگامان تحول رالی در دهه 1980 بود. این خودرو، که بهوضوح با مدلهای شهری تفاوت داشت، به عنوان یکی از نخستین خودروهای گروه ۴ با گرایش به گروه B شناخته میشود. طراحی منحصر به فرد آن و عملکرد استثناییاش، باعث شد تا ژان رانیوتی در رالی مونتکارلو ۱۹۸۱ قهرمان شود. در دنیای رقابتی رالی، چهار خودروی افسانهای با موتور عقب، هرکدام با فلسفهای متفاوت، دوران رالی را متحول کردند. در این میان، رنو 5 توربو به عنوان یکی از ستارههای درخشان به یادگار ماند.