در برخی از خودروهای مرسدس بنز، بهجای استفاده از یک باتری، از دو باتری بهرهبرداری شده است. این طراحی خاص برای مدلهایی مانند E500، SL500 و S550 مرسدس بنز مشاهده میشود. در خودروهای معمولی، تنها یک باتری برای تأمین انرژی لازم برای استارت موتور و فعالیتهای دیگر مانند روشن کردن چراغها و سیستم صوتی استفاده میشود. اما مرسدس بنز در برخی مدلهای لوکس خود، علاوه بر باتری اصلی، از یک باتری جانبی نیز استفاده میکند.

باتری اصلی، همانطور که از اسمش پیداست، مسئول راهاندازی موتور خودرو است و در زیر کاپوت خودرو قرار دارد. اما باتری جانبی که در صندوقعقب و در کنار لاستیک زاپاس جای گرفته است، مسئول تغذیه تجهیزات پیشرفته و الکترونیکی موجود در داخل خودرو میباشد. این تجهیزات شامل سیستمهای پیچیده مانند نورپردازی محیطی، داشبورد دیجیتال، سیستم صوتی پیشرفته و بسیاری دیگر از ویژگیهای لوکس هستند.

در واقع، خودروهای مرسدس بنز به دلیل مصرف بالای برق ناشی از این ویژگیهای پیچیده، نیاز به دو باتری دارند. به عبارت دیگر، باتری اصلی برای راهاندازی موتور استفاده میشود، در حالی که باتری جانبی انرژی مورد نیاز برای تجهیزات دیگر را تأمین میکند. به همین دلیل، اگر چراغ باتری روی داشبورد روشن شود، ممکن است نشاندهنده وجود مشکلی در باتری جانبی باشد، حتی اگر باتری اصلی مشکلی نداشته باشد.
این ویژگی به مرسدس بنز اجازه میدهد که در عین حال که خودرو را استارت میزنند، تمامی تجهیزات پیشرفته الکترونیکی آن نیز بهطور همزمان کار کنند، بدون اینکه مشکل کمبود انرژی برای راهاندازی موتور ایجاد شود.